Tjuvparning och fängelse! 20100116

Full koll hade vi inte!! I onsdags så kom jag ner till hundgårdarna på jobbet och där hade Pirat besök av en wachtelhane på 10 mån!!! Han hade tagit sig över stängslet!!! J-la skit!! Kan tala om att han for tillbaka samma väg han kommit!! Nu verkar det inte som om det blev nån parning för from igår så är Jäger och Lots extremt intresserade av Pirats bak!
Så nu är det fängelse på nätterna!! inte populärt iaf så tycker Jäger det är skit!! han får inte vara med husse eller mums tiken!!


       

Idag så ska vi träna, DET SKA BLI INTRESSANT. 
Jag har tröttnat på all snö så nu håller jag på att ploga bort snön från en del av tomten. Är man dum i huvet så är man!!
Jag måste ju börja träna om vi ska ha nån chans på 3x1 i ekl och eventuellt inte göra bort oss totalt på A-prov, mocktrails och Wt!
Jenny måste ju träna Lots inför ökl/ekl och Pirat inför nkl och unghundsderbyt!! 
Ryktena säger att derbyt kommer att gå i småland sen har jag även hört att det blir ett 2 dagars wt i Dalarna i år igen!!



13.20 Nu har vi tränat!!
Det var riktigt kul att träna!! Lots och Jäger gick skitbra!! snabbt ut, snabba upptag, snabbt in, tog signaler klockrent! markerade suveränt!!! Det märktes inte att vi har en höglöpande tik hemma!!
Jenny tog ut Pirat en sväng och hon gick kalasbra. 

// Marcus



        

Kommentarer
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Haha, visst är det roligt att ha löptik... NOT! Håller tummarna för att det inte börjar växa nått i piratens mage!



Yes, unghundsderbyt kommer gå här i Kalmar så ses vi inte tidigare så lär vi synas då iallafall!



Ha det bra!

2010-01-24 @ 19:23:16
URL: http://www.zimply.gundogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0