Kott-Jocke har otur, 20091126

Jag har verkligen otur med mina gula!!

Pirat har sen tidigare ett sticksår på vänster baktass. Mellan tårna!

Nu idag blev vi som grädde på moset tvungna att akut operera Lots. Han lekte med en kotte här hemma. Skulle ta den och fick den för långt bak i munnen. Han satte den i halsen! Jag försökte kolla om jag kunde få tag på den men istället gled den ned! Lots har alltså svalt en grankotte!

In och ringa veterinären. De sa på en gång nej till att försöka få honom att kräkas upp den. För stor risk för skador, framkallade kräkningar är för kraftiga, krampliknande. Hade kotten hamnat snett så hade det kunnat gå illa. Hade han försökt kräkas själv kan kroppen på ett annat sätt "avgöra" om det kommer att gå eller inte. Blir det för vasst kan kräkningarna upphöra. Tydligen!

Jag har vissa andra kott-ätande hundar i färskt minne och vågade inte vänta och se om kotten kommer ut den naturliga vägen. Så det blev operation! Den gick bra och nu är det 10-12 lugna dagar innan stygntagningen. Han tyckte det var läskigt med sprutan sa sköterskan när jag hämtade Lots. Han är förresten omdöpt! Våra veterinärer kallar honom fr.o.m nu Kotten!

Vi börjar känna våra veterinärer och sköterskor för bra! Jag fick tillbaka kotten i en försluten plastfick. På baksidan hade någon ironiskt skrivit God Jul!! Och jag fick många förslag om att förgylla kotten och hänga i granen (VÄLDIGT högt upp!). Skämt åsido:

Jätteskönt att vi har veterinärer som verkligen ställer upp för oss och våra hundar! På kort varsel! STORT TACK!!

Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna & Saga

Hej! Fy vilken otur, blir det till att såga ner alla granar runt tomten nu då? =) Såg idag, precis nu att det var träning vid dammen lägret idag... måste bli bättre på att kolla träningsforumet, första gången jag är inne idag... O då missade jag tiden. Aj då! Hälsa kotten och dom andra

2009-11-28 @ 10:17:14
Postat av: luring med fam.

Välkommen till kotte familjen. Skönt att du såg det i tid.



Karm Sara med familj

2009-11-29 @ 17:38:28
Postat av: Marie

Men nog måste det vara maximal otur! Vilken tur att det gick bra!

Hoppas ni får en lugn jul - häng allt långt upp i granen, speciellt förgyllda kottar då :-)



Kram på er från ett (äntligen) vitt Ragunda!

2009-11-30 @ 10:34:58
URL: http://virus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0