SSRK Bergslagens KM, 20090504

Nu i söndags startade jag och Marcus våra hundar på Bergslagens KM. Jag och Lots har vår jaktprovspremiär nästa helg, på Örebro-provet den 10/5!

På KM:et knep jag och Marcus tredjeplatsen i respektive klass. Upplägget var tre rutor: vatten, markering-dirigering och sök. Man valde själv svårighetsgrad och fick mer poäng ju svårare det var. Både jag och Marcus "åkte dit" på markering-dirigering. Svårigheten var att man under markeringarna inte fick styra hunden på något sätt. Det gjorde att Lots gick för långt på första markeringen, jag hade satsat på att han skulle klara en dubbel. Hade velat blåsa ned honom när han gick precis över dummien men fel i vind. Istället fastnade han i träden 10 meter för långt bort. Jag tog in honom och skickade om, då gick han rätt i vinden och tog hem den! Vid det här laget hade han glömt nr 2, gick för långt även där, fick vind på och tog en dirigeringsdummy. NOLL poäng, tråkigt nog.

Regeln om markeringar gjorde att Marcus spelade säkert och tog en kombination med ganska låga poäng men å andra sidan så klarade han rutan! På det hela taget var det en riktigt bra dag med trevliga människor och bra väder! Resultat och bilder finns på Bergslagens hemsida. www.ssrkbergslagen.se

Jag startar alltså på Örebro-provet på söndag. Känns bra, enda jag funderar över är att Lots droppade igen från vatten på KM. Men enl Marcus som tittade så tog jag inte emot honom som jag brukar, så det var väl mattes tävlingsnerver som spelade in. Ska träna vatten imorgon så jag hoppas att det kan lugna MIG lite, Lots har ju inga problem!! Marcus är tredje reserv till ÖKL på lördag så vi får väl se om han och Jäger också startar!!

Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller alla tummar till helgen och förväntar mig i alla fall ett sms med resultaten.



Lycka till hälsar Jod å matte!

2009-05-06 @ 20:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0