SÖÖÖK !!!

Nu är kl 10.00 och vi har varit ute och kört sök med Jäger och Lots!!!!
Om Jäger söker som han gjorde idag på proven så sitter 1orna som klistrade!!
Iof så blev det mycket motivation. Jag gick ut utan hund och sköt massor och la ut 11 dummies sen gick jag och hämtade Jäger och han var minst sagt motiverad snön bara sprutade när han for in i skogen/hygget tjopp tjopp så var 6 st inne. Jag satte Jäger och gick in la ut och sköt igen sen kom Jenny med Lots i fint fotgående! Jenny skickade Lots han går ju hur bra som helst det enda smolket i bägaren var väl att han visar tendenser på fortsatt sök med dummie i munnen!  Vi kunde t o m köra växelvis och samsök!! 
En bra start på en helg!!




// Marcus   
   

Kommentarer
Postat av: Eva & Korall

Har ni äntligen fått vår eller ligger det fortfarande "mögelflarn" på backen? Vad skönt att läsa att allt är bra med grabbarna. Här har vi inte kommit igång med den "riktiga" träningen ännu, men vi nöter på avlämningar och linjetag. Jag och Korall längtar nu efter att kunna göra lite annat, men ännu har vi inte en enda bar fläck att jobba på. Det är inte så kallt och det går åt rätt håll med snösmältningen som tur är.



Vi hörs och syns/ Kramar från oss / Eva & Korall





2009-03-19 @ 09:35:22
URL: http://www.sojkennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0