Valpköp!!! 4/2

Varför ska det vara så svårt med valpköp??? Just nu snurrar det mycket i mitt huvud!!
Jag hade tingat en valp från Djurbergas (Dike och Tinder) men jag fick beskedet igår att det bara blev en tikvalp = ingen valp till Marcus!
Mitt upp i allt så hade Monica  våran uppfödare(Viltvårdarns) byt hane på Lots mamma (Carat) till Jägers pappa (Brim) vilket jag tror kommer att bli en guldkombination = vill ha!! 
Hon har så många valpintressenter på den kullen så hon kunde/ville inte ge besked om jag skulle få en valp från den kullen!! Sen vet man ju inte hur många och vilka kön det blir . Jag ska ju ha en hane! 
Nu på morgonen ringer Inga-lena (Djurbergas) och frågar om vi vill komma upp i helgen och titta på  Jobeshill Ophelia och SJCH Djurbergas Emil som hon ska para och hon vil gärna ha oss som valpköpare!! Så på lördag blir det en liten resa. 
Till saken hör att jag och Jenny är lite emot att tinga valpar hos flera uppfödare och sedan bli tvugna att ringa och säga nej tack vi vill inte ha! Det känns lite som man stänger dörren för framtida valpköp!
Det värsta är att jag behöver ha en hund till så att jag kan träna så mycket som jag vill och att Jäger inte ska behöva jobba hela tiden på jakterna!! Men jag tänker inte ta första bästa hund denna gång som gjorde vi när vi tog Uno vilket visade sig vara en hund som vi egentligen inte var ute efter !!  Och vi vill ha en aktiv uppfödare!!


// En snurrig Marcus

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är bara att bestämma sig...chipp chopp...var det något ljushuvud som sa nyligen i just ämnet valpköp ...



Har sett att Djurbergas tipsar om en kull från England också om man känner för importsvängen.

2009-02-04 @ 18:02:15
URL: http://www.nogg.se/lupus
Postat av: Marie

Ja, hur gör man nu då??? Is i magen ska du se att det löser sig - känns inte ha någon lust att byta med dig i alla fall.



Lycka till med "kära bekymmer" kan man väl ändå kalla det :-)

2009-02-04 @ 22:08:22
URL: http://virus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0