Kallt o snö!! 14/2

Nu är det inget kul längre!! Bort med snön och kylan!!  ca 20cm snö och -14
Jäger har lite känningar i sitt knä pga kylan så nu har vi bokat tid för treadmillträning igen! Han tycker inte det är världens roligaste sak att hålla på med man kommer ju ingenstans men vi tror att det behövs!
Träningen ligger nere för våran del. Jag skulle börja träna sök men så kom ju snön och kylan så nu pausar vi!!
Jenny tragglar vidare med tecken, linjetag och signaler med Lots vilket behövs! Lots och Jäger är varandras motsatser!
Nästa vecka så kommer våran startpistol det ska bli kul! En nackdel är väl att den är rosa så jag tror att det blir Jenny som får sköta den! Nästa helg så blir det träning igen för goldengänget men det blir inte walk up som det var tänkt utan vi kommer att köra momenträning med fokus på handling! Både Jenny och jag tyckte att det var kul att hålla i träning så det kan eventuellt bli nåt vi kommer att hålla på med!

Det skulle inte sitta helt fel med några fler kommentarer på mitt förra inlägg 7/2!! 



// Marcus  

Kommentarer
Postat av: Marie

Men va gnäll du i???? 20 cm snö kan ju knappt synas och -14 grader känns som tropisk värme!! :-)



Kom igen när det när det närmar sig 1 m i snödjup och -30 i kylan, då kan vi prata vidare :-)

2009-02-14 @ 10:47:26
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Marcus

Ja men här nere i södern så är det samma sak!!

2009-02-14 @ 11:58:28
URL: http://labbegrabbar.blogg.se/
Postat av: Monica

Undrar om en del bor på fel platser?

2009-02-14 @ 14:23:09
Postat av: Marie igen

Nu kan du/ni kolla min blogg så får du/ni se hur mycket snö ser ut :-)

2009-02-14 @ 19:50:44
Postat av: Eva

Hej! Har läst er blogg om valpplanerna som gick i stöpet, men läste nu att du önskar att Carat har många i sin mage. Jag tolkar det som att du har bestämt/önskar dig en "liten en" från "vår" kennel

; )

Jag undrar om du ni har fått bekräftelse från mig ang exteriörbeskrivningen? Jag kan inte skicka mail från min adress, men jag får mail så jag kan läsa dem. Om ni inte har fått bekräftelsen så vill vi, jag och Korall väldigt gärna anmäla oss.

På tal om snö och kyla så får ni gärna göra ett besök hos oss för här har vi både snö och kyla -19 Det är faktiskt väldigt deppigt just nu och man längtar till våren. Vi har haft strålande sol, men kallt brrrr.

Kramar till er från oss i Bispgården

2009-02-17 @ 21:38:51
URL: http://www.sojkennel.se
Postat av: Eva

jag igen, Marcus ville ha åsikter om att föra två hundar på var sida (höger/vänster)och jag skulle inte satsa på den inlärningen.



Kram Eva

2009-02-17 @ 21:49:02
URL: http://www.sojkennel.se
Postat av: Marcus

Marcus till Eva.

Du har bekräftat exteriörbesk.

Varför skulle man inte satsa på att föra en hund på höger sida?

2009-02-18 @ 21:24:07
URL: http://labbegrabbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0