Träning här hemma, 27/12

Igår skulle jag och Lots ha varit hos Maria Sundberg på Unghundsträning. Tyvärr blev det inställt p.g.a. sjukdom, tråkigt nog sånt som händer! Istället tillbringade jag dagen utan hund på Marieberg Centrum och gick på mellandagsrea och slogs med folk.


Idag blev det mycket mer vettigt gjort. På förmiddan var jag ute med Lots och körde närsöksövningar. Sök åt sidorna och framåt, mot mig, kan vara bra att kunna och nu börjar det sitta! På eftermiddan hjälpte Marcus mig med att skjuta apporter. Vi har gjort så mycket tecken- och dirigeringsövningar på sistone att det kändes som hör tid att kolla att Lots fortfarande kommer ihåg hur man markerar! Det var det absolut ingen fara med, förmågan finns kvar! Det som snarare var problem idag var fotgåendet. Lots kom snabbt på att det var Marcus som var den riktigt roliga i sällskapet! Jag behövde göra en hel del vändningar och korrigeringar för att Lots skulle följa MIG i svängarna! Tur att man håller på och tränar just för att kunna rätta till fel!


Här framöver blir det mycket träning med bumpern. Då har Lots ingen kastare han kan "fastna" på. Vi ska också roa oss med mycket lydnadsträning (läs övningar i fotgående!) under vintern!


Det jag och Marcus närmast ser fram emot är morgondagen. Då ska vi ta med Konrad och åka och hälsa på Uno med familj. Det ska bli skoj att se om de fortfarande är bästa kompisar!

Jenny


Kommentarer
Postat av: Charlotte och Luna

Vilket byte, instruktörsträning mot julrea! Blev högst förvånad av bloggläsningen. Trist när man är inställd på ngt och det inte blir av, men kul att ni varit ute och tränat ändå :-) Vintern är ju bra på så vis att man kan smånöta detaljer och till våren går allt så mycket bättre. Vi var iväg och tränade i Mjölby idag. Luna hade ett uselt markeringsarbete. Hon är så stuttsig vid min sida (blir sån innan löp) och tappar nog en del focus. Väl på plts använde hon inte näsan utan sprang och tittade efter dummyn så det var inte alltid så distinkt som man kunde önska, men hon har blivit betydligt mer styrbar och kan låta bli dummies hon får vind på och lyssna på ig istället. Härligt! Vi får se om jag hinner över till er ngt när jag kommer till örebro"hem". Det blir bar 1,5 dag och så ska jag förbi farmor. Vi får nog ta det vid ett senare tillfälle.



Kram C

2008-12-27 @ 18:31:01
URL: http://www.nogg.se/lupus
Postat av: Joddan

Funderar på om ni lever efter allt julfirande???? Här har vi storm i dag, igår var det -25 så det är växlande väder kan man säga!

Träna? Nja, det är ju dessutom mellan 40-50 cm snö så det är bara att ha is (haha) i maggen å vänta på våren suck

2009-01-06 @ 11:43:50
URL: http://virus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0