Det finns rättvisa i livet! Jenny 11/12

Det finns trots allt lite rättvisa här i livet!

I helgen var jag med när Marcus m.fl. var på ÖKL-kurs. Det är jättebra att gå bredvid, man kan se allt och hinna höra allt som sägs när man inte själv kör hund! MEN: liiiite träningssugen blev jag ju. (Det enda jag och Lots gjorde under helgen var att han fick vara med i publiken under söndag förmiddag och i slutet pa träningspasset fick han gå som pick-up-hund och ta in några dirigeringsdummies.)

Då tipsade min underbara man att Maria hade en utannonserad unghundsträning den 26/12. Jag kan alltså också få gå på kurs!!

Upplägget känns som det passar oss perfekt: jaktlydnad, apportering och nybörjarövningar i dirigering. Det känns så bra att få en riktig genomkörare mitt i vintern och kolla av vad som behövs tränas innan våren och provsäsongen. Våren 2009 ska jag och Lots starta NKL om inget helt katastrofalt inträffar. En tanke som föddes under helgen som var är att det blir en roadtrip till Jämtland i maj och start på Gällö-provet. Dubbelprov ger ju två chanser!! Och att starta på Maries prov gör att det blir en totalupplevelse med "hunderi" blandat med social tillvara med människor!

Men nu ska jag först och främst ladda för adventsträning hos Monica. Jag var ute igår och tränade. Jag lånade en övning från i helgen och Lots gick kalasbra på alla moment: inkallning, stopp, ut och sida! Så jag har en bra känsla inför framtiden med min lilla blondin!

Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva & Korall

Kul att du och Lots också kommer iväg på en "egen" träning, nu blir det ombytta roller för er. Marcus ställer väl självklart upp som hjälpreda så att Ni också får glänsa lite ; )



Det finns en hel del fina bilder som du tog under helgen och om du vill så kan jag bränna över dem på en CD så du också får ta del av dem. Ha en trevlig Lucia /Kramar från oss

2008-12-12 @ 17:18:38
Postat av: Charlotte

Blondiner är ju bäst! Inte förvånad att Lotsklarade övningen med glans! Tyckte lite synd om dig i helgen...inte för att du fick följa med och umgås utan för att du inte fick träna hund. Gå bredvid en dag kan ge kli i dirrigeringsarmarna, men två dagar kan bli väl prövande. Skönt att du också kommer iväg på träning och får inspiration.

2008-12-12 @ 17:28:39
URL: http://www.nogg.se/lupus
Postat av: Marie

Vad skönt att du åxå får lite träning! Känns himla kul om ni kan lägga in trippen hitupp framöver våren - man har alltså redan nu massor att se fram emot till våren, härligt!!!

2008-12-14 @ 19:17:08
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: charlotte

Svar till Marcus: Se upp för nu kommer vi bli jättebra :-P

2008-12-15 @ 21:41:44
Postat av: ankie

När ska ni komma upp hit o träna då ? Vi har gott om duktiga blondiner och mycket(3 dm) snö.........

2008-12-15 @ 21:58:45
URL: http://web.telia.com/~u22318846
Postat av: Marcus

Ja du Ankie fixa bort snön eller minska snö mängden så kan vi komma!

2008-12-16 @ 09:52:27
URL: http://labbegrabbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0